Mlada Prekmurka Lučka Nemeš v Nemčiji multinacionalkam pomaga pri digitalni preobrazbi

Zanimiv članek časnika Finance o Prekmurki iz Šalovcev na Goričkem

»Digitalni velikani zbirajo podatke o nas, že odkar so na trgu. Tudi starejša, uveljavljena podjetja imajo veliko podatkov, a pogosto opazimo, da ne vedo točno, kaj narediti z njimi,« je povedala Lučka Nemeš Anji Zaletel za časnik Finance.

Lučka Nemeš, ki je po rudu Prekmurka, iz Šalovcev na Goričkem, je svetovalka za uporabniške izkušnje in inovacije pri podjetju Publicis Sapient. Živi v Kölnu, kamor jo je pot vodila prek Berlina, Barcelone, Kuala Lumpurja in Miamija.

Publicis Sapient je svetovalno podjetje na področju digitalne preobrazbe z več kot 20 tisoč zaposlenimi v 53 pisarnah po svetu. »Velikim, uveljavljenim podjetjem se pomagamo odzivati na digitalne inovacije, ki prihajajo na trg ter spreminjajo vedenje kupcev in njihova pričakovanja. Pomagamo jim digitalizirati njihovo ponudbo in notranje procese ter jih optimizirati. Razvijemo strategijo in svetujemo pri njeni izvedbi,« pojasnjuje Nemeševa.

»Digitalni velikani zbirajo podatke o nas, že odkar so na trgu. V teh letih so Amazon, Google, Facebook, Airbnb, Tesla in podobni zbrali ogromno podatkov, se jih naučili analizirati in nam ponuditi natančno to, kar potrebujemo. Tudi starejša, uveljavljena podjetja imajo veliko podatkov, a pogosto opazimo, da ne vedo točno, kaj narediti z njimi. Tu vstopimo mi. V ekipi sodelujemo strategi, analitiki, psihologi, razvijalci, arhitekti, programerji. Jaz sem tista, ki ponavadi začne projekt z analizo podatkov kupcev, trendov, trga ali – če se ukvarjamo z notranjimi procesi – ljudi, ki sodelujejo v njih.«

Od preobrazbe procesa nakupa in lastništva avtomobila do personaliziranih kabin za pomerjanje

Kot primer poudari projekt za enega izmed premijskih avtomobilskih proizvajalcev. »Ukvarjali smo se z vprašanjem, kako digitalizirati celoten proces nakupa in lastništva avta, ki bi za kupce izboljšal izkušnjo in za proizvajalce znižal stroške.

To, da je vse več ljudi v velikih mestih, je za proizvajalce avtomobilov velik izziv. Začne se že s tem, kako so tamkajšnji, predvsem mladi kupci z veliko kupno močjo v zadnjih letih spremenili odnos do nakupovanja. Kupci imajo zelo visoka pričakovanja. Ko imamo vse informacije vedno dostopne prek mobilnih telefonov, pričakujemo, da tudi prodajalci znajo odgovoriti na naša vprašanja, vedo, kateri produkt bi nam ustrezal in kaj vse je možno. Prav tako imajo kupci možnost, da svojo izkušnjo ocenijo in s svojim mnenjem prek različnih platform dosežejo prej nepredstavljivo število ljudi. Zato se morajo vsi, ne le trgovci, preobraziti in se bolj osredotočiti na kupce. Dodatno je Amazon korenito spremenil nakupovalne navade in nas tako razvadil, da lahko dobimo (skoraj) vse, kar hočemo, še isti dan in dostavljeno domov, zato nimamo več potrpljenja in volje dolgo čakati na izdelke. Trgovine morajo tudi vizualno pritegniti našo pozornost, saj so digitalni velikani, kot je Apple, vzpostavili nove standarde.

Po drugi strani pa se je stranka srečevala tudi s prostorsko stisko v velikih mestih, kjer ni prostora za velike salone z razstavnimi modeli, in visokimi najemninami za strateške lokacije. Zato smo jim pomagali ne le razumeti njihove stranke in pripravili transformacijsko strategijo, ampak tudi uvedli inovacijo, ki se nanaša na vse te izzive. Razstavne modele nadomesti umetna inteligenca, ki kupcem pokaže želen model po njihovih željah. Testni avto jih bo čakal na želeni lokaciji ob želenem času, ki si ju izberejo prek posebne platforme. Po želji lahko nakup tudi potrdijo prek platforme ali pa se sestanejo s trgovci, ki imajo že vse potrebne informacije,« pojasnjuje

»Tu pa se celotni proces preobrazbe šele dobro začne. Stranke imajo možnost, da različne poprodajne storitve rezervirajo ob želenem terminu, da prek glasovnega vmesnika na telefonu preverijo, kje bo ob določenem času prosta polnilnica, in jo rezervirajo. In še bi lahko naštevala. Dandanes si podjetja ne morejo več privoščiti, da bi 'počivala' in ne inovirala. Prav tako samo dober izdelek ni zagotovilo za podjetje, da bo preživelo na trgu.«

Pred zdajšnjo službo je Nemeševa s kolegoma vodila svojo svetovalno agencijo, kjer je veliko delala za modno industrijo. »Pri enem izmed projektov smo, na primer, pomagali premijskim modnim znamkam pritegniti mlado občinstvo. Digitalizirali so podobo, uporabniško izkušnjo in tudi fizične trgovine. Med drugim so uvedli personalizirane kabine, ki zaznajo, katere izdelke kupec prinese vanje, in mu na interaktivnem ogledalu pokažejo zalogo, morebitne druge barve in izdelke za kombiniranje. Podobno, kot to zelo uspešno delajo nekatere spletne trgovine.«

Takšne kabine že imajo v ZDA, kjer so ljudje dokaj odprti za digitalne inovacije in jih zasebnost podatkov ne skrbi toliko, pove sogovornica. »V Nemčiji nismo niti približno tako daleč, ne le zaradi regulacije EU, temveč tudi ljudi, ki bolj varujejo svoje podatke. V ZDA jih lahko v zamenjavo za neko novo izkušnjo dobiš brez težav, na Kitajskem pa zasebnost podatkov niti ni vprašanje. Vse takšne rešitve zato temeljijo na isti arhitekturi, ki se nato sproti spreminja in prilagaja za določene kupce in podjetja, kjerkoli že so.«

Le ob petkih dela v svoji pisarni

Sicer se Nemeševa ukvarja predvsem s projekti digitalizacije notranjih procesov, trenutno so njene stranke večinoma nemška podjetja. Kot pravi, so se mnoga v času korone spopadla s temi izzivi, ko so poskušala organizirati delo od doma. »Moje delo je, da pomagam skupaj s stranko razviti rešitve, s katerimi bodo lahko zaposleni delali in imeli vse, kar potrebujejo za delo. Vedno delamo vitko – torej razvijemo nekaj malega, damo v preizkušnjo strankam in merimo rezultate. Če je treba prilagoditi, to naredimo. Zdaj že razvijamo in testiramo neko drugo funkcijo. To je nenehen proces.«

Ker veliko sodelujejo s strankami, sogovornica v času projektov ponavadi od ponedeljka do četrtka dela v njihovih prostorih, le ob petkih prihaja v svojo pisarno. »Če si osebno pri stranki, razviješ neki odnos, stranka te spozna in ti zaupa s podatki. To je edina stvar, ki mi manjka v času korone, saj že od pomladi delamo od doma.«

Že med študijem na prakso v tujino

V Nemčijo je mlado Prekmurko pot zanesla že po diplomi na FDV, ko je v Berlinu opravljala prakso. Po prvem letniku drugostopenjskega študija na ekonomski fakulteti je šla spet na prakso, tokrat v Kuala Lumpur v Malezijo. »Nisem si želela še eno leto ostati v Ljubljani, zato sem izkoristila možnost mobilnosti, ki jo imamo Evropejci in je res super, ter šla v Barcelono, kjer sem naredila dvojni magisterij,« pove.

Sledila je nova praksa v Kölnu, zatem je dobila službo v Trivagu, kjer se je ukvarjala z analizo produktov in inovacijami. V tem času se je udeležila tudi individualnega izobraževanja o analitiki pri Googlu v Miamiju in zato veliko potovala med ZDA in Nemčijo. Sledilo je lastno podjetje, iz katerega je izstopila, ko se ji je zdelo, da je tam dosegla vse, kar je lahko. Po desetih mesecih odmora in potovanj je lani poleti začela delati za Publicis Sapient.

Za nekaj let še v Avstralijo ali na Japonsko

Čeprav veliko potuje, je njena baza zdaj Köln. »To je prvo mesto, v katerem sem živela, kjer so moji prijatelji lokalci, ne drugi tujci. Počutim se dobrodošlo, ljudje so odprti, prijazni, tolerantni. Dobro se živi,« pravi sogovornica, ki pa s partnerjem že načrtuje tudi nov korak. »Pred korono sva razmišljala, da bi šla za nekaj let v Avstralijo ali na Japonsko – toliko, da se še enkrat vrževa v vodo in vidiva, ali gre. Zdaj so se sicer stvari malo spremenile in ne veva, kdaj bova lahko šla. Ustalila pa se bova vsekakor v Evropi.«

Oba imata namreč v podjetjih možnost menjati pisarne. »Digitalna industrija je tekmovalen trg in podjetja si želijo obdržati dobre kadre. Zato nam omogočijo takšne stvari, če si želimo – pomagajo nam pri selitvi, uredijo papirje in stanovanje. Veliko vlagajo v nas.«

Sicer pravi, da ji je pri delu všeč predvsem razgibanost. »Vse je odvisno od projekta, vsaka panoga in stranka je drugačna. Vedno je nekaj novega, kar je lahko tudi izziv, saj nimamo nekega vnaprej določenega procesa, kako pristopiti k problemom. Krivulja učenja je tako res strma in to je super.«

Anja Zaletel, vir Finance

Foto: Aleš Beno

Lučka Nemeš<br>(Avtor: Aleš Beno/Finance)

Lučka Nemeš
(Avtor: Aleš Beno/Finance)

Lučka Nemeš<br>(Avtor: Aleš Beno/Finance)

Lučka Nemeš
(Avtor: Aleš Beno/Finance)